21. toukokuuta 2015

Avautumista

Hei te siellä!

Nyt tulee avautumista yhdestä aiheesta mitä en vaan voi ymmärtää.

Miksi ihmiset leimaavat aina toisensa heidän ulkomuodon, vaatetuksen tai jopa ammatin takia. Eniten itseäni tällä hetkellä ärsyttää ammatti. Kerron kohta enemmän asiasta.

Monet erilaiset ihmiset voivat olla ystäviä. Vaikka luokan urheilullisin tyttö ja pinnallista kauneutta ihannoiva tyttö voivat olla parhaita kavereita. Miksi siis maalata taulu jo valmiiksi ennen kuin on edes koko ihmistä tavannut. Mielummin minä itse maalaan omaan kankaani kuin annan toisten tehdä sen ilman minkäännäköistä tietoa minusta.

Otan esimerkin. Muutama mieshenkilö syyttää minua muutamasta asiasta vaikka eivät olleet edes tavanneet minua kertaakaan. Oli se mukava tavata tämä henkilö yhtenä vappuna ensimmäistä kertaa ja saada heti lokaa niskaan. Oli todella mukava olo. Ihminen joka ei tippaakaan tunne minua tietää tarkalleen mitä tunnen ja mitä ajattelen ja mitä haluan. On se niin hienoa että minua luetaan kuin avointa kirjaa edes kansia näkemättä. Anteeksipyyntöjä odotellessa... turhaa varmaan.

Toinen asia on että minut on leimattu ammattini takia kusipääksi ja natsiksi automaattisesti. Kyllä, olen järjestyksenvalvoja. Mitä sitten? Voi ihminen olla töissä Sokoksella myymässä meikkejä vaikka itse vastustaisi eläimillä testattuja tuotteita. Itselläni on ainakin kaksi puolta: työminä ja minä. Työminä tottelee pomoa ja tekee mitä pyydetään - vaikka ei itse pitäisi asiasta tippaakaan eikä olisi samaa mieltä. Minä taas voin olla se kovaääninen ja karski huutaja jääkiekkokatsomossa ja huudella vastapuolelle törkeyksiä. Sen asian tekee minä itse - ei Jenna the Järjestyksenvalvoja. Haluaisin nauttia vapaa-ajastani täysin rinnoin mutta kun minut on leimattu niin miten se on mahdollista. Tunnen usein itseni ulkopuoliseksi. Jos edes vähän viitsisi kuunnella, niin varmaan ymmärtäisi. Maailman ärsyttävintä on kun reissussa joku ilmaisee "Varokaa, täällä on järkkäri mukana!". 

En minä esim. kaveriani pidä minään lastenhoitajana kun hän on vapaalla ja vetää alkoholia. Monet ihmiset jotka hymyilevät ja tervehtivät meitä kassalla - he voivat olla aivan erilaisia ihmisinä. Raksalla oleva nainen voi olla todella naisellinen ja pitää pinkeistä asioista - miessairaanhoitaja voi olla huligaani. Joten miksi ei tutustua ihmiseen ennen kuin tuomitsee?

Lopullinen sanani - Tutustu, älä tuomitse!

Kiitos.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti